Ogólne Warunki Współpracy Eko-kolor Paczosik Kotarba Sp.k.
Niniejszy dokument stanowi podstawę współpracy pomiędzy Dostawcą farb a Odbiorcą. Ma na celu zapewnienie przejrzystości, jakości oraz zgodności z normami w procesie dostaw farb.
Użyte w Ogólnych Warunkach Współpracy (OWW) określenia oznaczają:
• Dostawca – EKO-KOLOR Paczosik Kotarba Sp.k.
• Odbiorca – podmiot, który kupuje Towary od Dostawcy na podstawie umowy sprzedaży
• Towar – towary sprzedawane przez EKO-KOLOR Paczosik Kotarba Sp.k. w ramach umowy z Odbiorcą
• Dostawa – przez Dostawę rozumie się dostawę bądź odbiór Towarów, w zależności od przyjętego przez strony sposobu przekazania Towarów Odbiorcy.
• Zamówienie – oznacza formularz zamówienia Towaru okresowo składany do Dostawcy przez Odbiorcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-maila) na następujący adres e-mail: zamowienia@eko-kolor.pl
Uregulowania odmienne do postanowień OWW wymagają zgodnych oświadczeń woli Dostawcy i Odbiorcy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
1. Zamówienie
Podstawą zawarcia umowy sprzedaży jest zamówienie Odbiorcy, złożone w odpowiedzi na ofertę Dostawcy. Oferta Dostawcy zawiera indywidualny cennik dedykowany dla Odbiorcy. Złożenie zamówienia przez Odbiorcę jest tożsame z akceptacją niniejszych OWW.
Zamówienie winno zawierać co najmniej:
• dane Odbiorcy wraz z podaniem numeru telefonu kontaktowego,
• datę zamówienia,
• rodzaj, typ i oznaczenie produktu,
• ilość produktów każdego typu/rodzaju,
• miejsce dostawy,
• planowany termin dostawy lub odbioru przez Odbiorcę.
Odbiorca odpowiada za prawidłowość i prawdziwość danych zawartych w zamówieniu lub załączonych do zamówienia dokumentów.
Zawarcie umowy sprzedaży następuje z momentem mailowego potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Dostawcę. Brak mailowego potwierdzenia zamówienia oznacza nieprzyjęcie zamówienia do realizacji. Każda zmiana w zamówieniu powinna być uzgodniona i zaakceptowana przez obie strony.
Dostawca zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia zamówienia do realizacji w przypadku zaległości płatniczych ze strony Odbiorcy.
Dostawca zastrzega sobie prawo, iż w przypadku nowego Odbiorcy pierwsza dostawa realizowana będzie za przedpłatą.
2. Zakres dostaw
Dostawca zobowiązuje się dostarczyć towar zgodnie z zamówieniem i specyfikacją Odbiorcy. Zakres dostaw, w tym rodzaj/typ farb, ilość oraz parametry techniczne powinny być jasno określone.
Bieg terminu Dostawy rozpoczyna się z dniem nadesłania Odbiorcy potwierdzenia przyjęcia zamówienia. Dostawa następuje w terminie uzgodnionym w zamówieniu, z zastrzeżeniem, że wydanie Towaru firmie spedycyjnej następuje w ciągu 48 godzin po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia. Dostawca dołoży należytych starań, aby dostarczyć towar w uzgodnionym terminie. Opóźnienia wynikające z działania siły wyższej lub innych niezależnych przyczyn nie stanowią podstawy do roszczeń odszkodowawczych.
Dostawa będzie się odbywać na koszt i ryzyko Dostawcy lub Odbiorcy, zgodnie z postanowieniami oferty. Odbiorca jest zobowiązany przy odbiorze do sprawdzenia Towaru pod względem asortymentowym, ilościowym oraz pod względem jakościowym. Odbiorca potwierdza odbiór towaru na dowodzie wydania, fakturze lub liście spedycyjnym.
Ryzyko utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi z Dostawcy na Odbiorcę z chwilą otrzymania Towaru przez Odbiorcę. W przypadku transportu odbywającego się na ryzyko Dostawcy, jeżeli otrzymana przesyłka jest uszkodzona, warunkiem uznania reklamacji przez Dostawcę jest złożenie wraz z reklamacją protokołu szkody zawierającego adnotację o rodzaju szkody i dokumentacji fotograficznej.
3. Jakość towaru
Towar dostarczany przez Dostawcę musi spełniać wysokie standardy jakości, wolny od wszelkich wad, zapewniając trwałość, kolorystykę oraz drukowalność. Odbiorca ma prawo do oczekiwania zgodności towaru z ustalonymi normami.
4. Dokumentacja techniczna
Dostawca jest zobowiązany dostarczyć Odbiorcy pełną dokumentację techniczną dotyczącą farb fleksograficznych, takich jak karty charakterystyki, certyfikaty zgodności oraz wszelkie inne wymagane dokumenty branżowe. Dostawca przekazuje lub udostępnia Odbiorcy na każde jego żądanie wszelkie wymagane prawem dokumenty dotyczące Towaru na adres poczty elektronicznej.
5. Poufność i ochrona informacji
Obie strony zobowiązują się zachować poufność wszelkich informacji handlowych, technicznych i biznesowych udostępnionych w ramach współpracy.
6. Gwarancja i reklamacja
Dostawca udziela Odbiorcy gwarancji na swoje Towary na czas określony na etykietach produktów lub certyfikatach jakościowych udostępnianych na życzenie Odbiorcy. Przy każdej dostawie Odbiorca otrzymuje fakturę, która jest jednocześnie dokumentem gwarancyjnym. Dostawca zobowiązuje się wobec Odbiorcy do usuwania wad fizycznych dostarczonego Towaru, jakie ujawnią się w okresie gwarancyjnym. Gwarancja nie obejmuje żadnych innych świadczeń na rzecz Odbiorcy.
W przypadku wykrycia wad lub odstępstw jakościowych Towaru, Odbiorca niezwłocznie zgłasza Dostawcy reklamację. Stwierdzenie wad lub odstępstw jakościowych otrzymanego Towaru po upływie terminu ważności Towaru wyklucza wszelkie roszczenia reklamacyjne Odbiorcy.
Reklamacja wymaga zgłoszenia w formie pisemnej na papierze firmowym Odbiorcy lub formularzu Dostawcy, z wyszczególnieniem danych dotyczących zgłoszenia: indeks, nr partii, ilość reklamowanego towaru, numer zamówienia lub faktury oraz powód reklamacji. Do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Dostawcę, Odbiorca zobowiązany jest przechowywać Towar w oryginalnym opakowaniu w sposób uniemożliwiający jego uszkodzenie lub zniszczenie. W przypadku wykorzystania wadliwego Towaru bądź poddania go dalszej obróbce Odbiorca traci prawo do reklamowania Towaru.
Dostawca zobowiązuje się do skutecznego rozpatrzenia reklamacji w terminie 7 dni od dnia otrzymania formularza reklamacji oraz do podjęcia działań naprawczych lub wymiany Towaru w razie konieczności. Proces reklamacji polega na analizie próbek mokrych pozostawionych po procesie produkcji u Dostawcy z próbkami towaru posiadanego u Odbiorcy.
7. Postępowanie z wyrobem niezgodnym
Wyrób niezgodny to taki, który nie spełnia wymagań określonych w zamówieniu lub wykazuje wady wpływające na jego funkcjonalność, bezpieczeństwo lub jakość. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru Odbiorca zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania Dostawcy, nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania towaru.
Dostawca zobowiązuje się do przeprowadzenia analizy przyczyn niezgodności oraz do podjęcia odpowiednich działań, takich jak: wymiana towaru na zgodny, naprawa wyrobu, jeśli jest to możliwe, zwrot kosztów lub uzgodnienie innej rekompensaty.
Odbiorca zobowiązuje się do przechowywania wyrobu niezgodnego w sposób uniemożliwiający jego niekontrolowane użycie do czasu uzyskania decyzji od Dostawcy. W przypadku zwrotu wyrobu niezgodnego transport odbywa się na koszt Dostawcy, chyba że strony postanowią inaczej.
8. Zapobieganie niezgodnościom
Przed rozpoczęciem wytwarzania Towaru, Dostawca jest zobowiązany do przygotowania próbnych wydruków lub próbek Towaru a także dostarczenia go Odbiorcy do akceptacji. Wszelkie uwagi lub zastrzeżenia zgłoszone przez Odbiorcę do takiego projektu są wiążące dla Dostawcy. Projekt Towaru zaakceptowany przez Odbiorcę będzie przechowywany przez każdą ze Stron i będzie wzorem dla tego Towaru. Dostawca jest zobowiązany do wytwarzania Towaru tylko i wyłącznie zgodnie z takim zaakceptowanym projektem Towaru, a każda zmiana w tym projekcie wymaga uprzedniej ponownej akceptacji przez Odbiorcę.
9. Płatność
Warunki finansowe, w tym cena produktu oraz terminy płatności, powinny zostać uzgodnione i zawarte w umowie. Obie strony zobowiązują się przestrzegać ustalonych poniżej warunków płatności.
Zapłata na rzecz Dostawcy następuje na podstawie faktury w terminie i na rachunek bankowy wskazane przez Dostawcę. Złożenie reklamacji nie uprawnia Odbiorcy do wstrzymania się z zapłatą za dostarczony Towar. Wszelkie roszczenia Odbiorcy z tytułu zamówionego Towaru wobec Dostawcy nie mogą być przenoszone na inne osoby bez zgody EKO–KOLOR Paczosik Kotarba Sp.k.
10. Odpowiedzialność
Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane, niewłaściwym przechowywaniem, stosowaniem lub użytkowaniem Towaru. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności również w przypadku zastosowania przez Odbiorcę dostarczonego Towaru niezgodnie z jego technicznym przeznaczeniem, a więc z kartą charakterystyki. Karty charakterystyki Towaru udostępniane są na życzenie Odbiorcy.
11. Rozwiązywanie sporów
W przypadku sporów strony zobowiązują się do dążeń do ich rozwiązania poprzez negocjacje i współpracę. W przypadku braku porozumienia, strony mogą skorzystać z mediacji lub arbitrażu.
12. Postanowienia końcowe
Niniejsze ogólne warunki współpracy stanowią podstawę relacji między Dostawca a Odbiorcą. Obie strony zobowiązują się przestrzegać tych warunków oraz działać w duchu współpracy i wzajemnego zaufania. Wszystkie ewentualne spory wynikające z przyjęcia OWW i wykonania umowy rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Dostawcy.